اخبار بنیادبرنامه ها و فعالیت های بنیاد

جلسه هم اندیشی نمایندگان کشورهای شرق آفریقا

نمایندگان محترم کشورهای شرق آفریقا به دعوت بنیاد اختر تابان جلسه‌ای در سالن جلسات این بنیاد با حضور مدیریت داخلی بنیاد و مسئول پژوهش بنیاد برگزار نمودند.
در این جلسه که با حضور نمایندگانی از کشورهای تانزانیا، کنیا، اوگاندا، رواندا، بروندی و کنگو برگزار شد. هر یک از نمایندگان محترم از فعالیت‌های مرحوم علامه رضوی (ره) در شرق آفریقا و اثرات این فعالیت‌ها در گرویدن بسیاری از مردم بومی به اسلام و مذهب تشیع و آثار به جامانده از مرحوم علامه رضوی(ره) در این مناطق قدردانی نمودند و خاطرات شخصی خود و دیگران را از مشاهده این تلاش‌های علامه بیان نمودند.
در ادامه این دیدار مدیریت داخلی بنیاد به معرفی بنیاد و فعالیت‌های بنیاد در سال گذشته و بیان اهداف آتی بنیاد در کوتاه مدت و بلند مدت پرداختند.
در ادامه این جلسه در مورد وضعیت مسلمانان و به خصوص شیعیان در شرق آفریقا صحبت شد که هریک از این نمایندگان به بیان وضعیت شیعیان در این کشورها پرداختند و از حاضرین خواسته شد تا مشکلاتی که در میان مسلمانان و به خصوص شیعیان شرق آفریقا و راهکارهایی برای حل این مشکلات می‌توانند ارائه دهند، بیان کنند و بقیه حاضرین هم اگر در جهت رفع این مشکلات پیشنهادی داشتند با دیگران درمیان بگذارند که باعث ایجاد تعامل بسیار خوبی در میان حاضرین در جلسه شد.
در انتهای این دیدار نمایندگان محترم از نحوه گرایش خود به اسلام و مذهب تشیع با توجه به اینکه درمیان خانواده‌شان دین‌ها و مذاهب گوناگونی وجود دارد یاد کردند و نحوه تعامل میان آنان با وجود اختلاف نظرهای زیادی که دارند را بسیار خوب ارزیابی نمودند.
لازم به ذکر است که مردم کشورهای شرق آفریقا باوجود اختلاف سلائق و مذاهب گوناگون دارای همزیستی مسالمت آمیز و امنیت پایداری نسبت به سایر مناطق همجوار می‌باشند که زمینه مناسبی برای فعالیت مذاهب گوناگون در این منطقه فراهم آورده است.
این جلسه با ذکر صلوات و فاتحه بر روح مرحوم علامه رضوی (ره) از سوی حضار محترم پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×